Χρόνος ανάγνωσης: 0,2 λεπτά
Πηγές του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας ανέφεραν σχετικά με ισχυρισμούς πηγών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Τουρκίας ότι ουδείς «σεβασμός» επεδείχθη ή θα επιδειχθεί στο μέλλον από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε παράνομες ενέργειες της Τουρκίας στη νομίμως οριοθετημένη ζώνη Ελλάδας – Αιγύπτου, όπως το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας προβλέπει και επιβάλλει.
Ήταν η οφειλόμενη απάντηση στις διαρροές του Υπουργείου Άμυνας της Τουρκίας για «τουρκική υφαλοκρηπίδα», μαζί με ευχαριστίες προς την Ελλάδα και την Ιταλία «για τη συνεργασία και τον σεβασμό που έδειξαν στην περιοχή θαλάσσιας δικαιοδοσίας μας», εννοώντας ευθέως ότι Ελλάδα και Ιταλία «τρόμαξαν» από την παρουσία 5 τουρκικών πολεμικών πλοίων κοντά στην Κάσο, γύρω από το ιταλικό σκάφος «IEVOLI RELUME», που ασχολείται με το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου (GSI – Great Sea Interconnector), ενός έργου που χρηματοδοτείται από την ΕΕ, στηρίζεται θερμά από τις ΗΠΑ και εκτελεί για λογαριασμό του ελληνικού ΑΔΜΗΕ η γαλλική εταιρεία NEXANS, με υπεργολάβο το ιταλικό πλοίο.
Προφανώς, ξεχνούν οι κακοί μας γείτονες τι συνέβη σε παρόμοια αμφισβήτησή τους στην ίδια περιοχή, ακριβώς πριν 4 χρόνια, όταν η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ (F 451) «σεβάστηκε» αναλόγως την πιο σύγχρονη τουρκική Φ/Γ KEMAL REIS (F 247) και την έστειλε για μερικούς μήνες στο ναυπηγείο, όπως αποκαλύπτει η γνωστή φωτογραφία-ντοκουμέντο που αναδημοσιεύουμε.
Για ιστορικούς λόγους επισημαίνουμε ότι την τοπική επιχειρησιακή διοίκηση των ελληνικών πλοίων στην περιοχή της Κάσου κατά το τελευταίο περιστατικό τουρκικής αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων είχε η Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (F 466), ο «κακός δαίμονας» των Τούρκων, η οποία σε ανάλογα περιστατικά στο παρελθόν είχε επίσης «σεβαστεί» δεόντως τα τουρκικά πολεμικά πλοία.
Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο του 2008 η Τουρκία έστειλε τη Φ/Γ GELIBOLU (F 493) νοτίως του Καστελορίζου με την απειλή να βυθίσει το ερευνητικό σκάφος MED SURVEYOR, που πραγματοποιούσε έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Τότε εμφανίστηκε η Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ, η οποία προειδοποίησε δεόντως τη Φ/Γ GELIBOLU, προστάτευσε το MED SURVEYOR μέχρι να ολοκληρώσει την αποστολή του και στο τέλος στοχοποίησε με το ραντάρ ελέγχου πυρός της την τουρκική Φ/Γ μέχρι αυτή να …αποπλεύσει ανατολικά…
Δέκα χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2018, η Τουρκία επιχείρησε να πάρει τη ρεβάνς, στέλνοντας το ερευνητικό πλοίο BARBAROS στην ίδια περιοχή, με συνοδεία 3 Φρεγάτες και 1 Υποβρύχιο, χωρίς να έχει λάβει σχετική άδεια από την Ελλάδα.
Κατά κακή τους τύχη, πάλι απέναντί στους Τούρκους βρέθηκε η Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ! Ο τότε κυβερνήτης της αγνόησε επιδεικτικά τις απειλές του κυβερνήτη του BARBAROS, που του απαίτησε να απομακρυνθεί από τα …τουρκικά χωρικά ύδατα, και με τους κατάλληλους ελιγμούς έδωσε την εντύπωση στον Τούρκο κυβερνήτη ότι θα εμβολίσει το πλοίο του. Οι πανικόβλητες τουρκικές αντιδράσεις «κράτει τις μηχανές» και «ανάποδα» είχαν ως αποτέλεσμα να γίνουν ένα «κουβάρι» τα ηχοβολιστικά καλώδια του BARBAROS, που τα μάζεψε κακήν-κακώς και αποχώρησε ντροπιασμένος από το πεδίο.
Για την ιστορία, και πάλι για κακή τύχη των Τούρκων, εκτός της Κ/Φ ΑΗΤΤΗΤΟΣ (P 268) και ενός Περιπολικού Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του ΛΣ που αντιμετώπισαν, μαζί με τη Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ το πρόσφατο περιστατικό στην Κάσο, ακολουθούσε σε δεύτερο επίπεδο η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ, προερχόμενη από άσκηση PASSEX με τη SNMG-2 του NATO! Μαζί και με άλλες μονάδες του ΠΝ, είτε «αγκιστρωμένες», είτε «αναερόβιες»…
Ίσως να “είναι γραμμένο” για τη Φ/Γ ΝΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ να εκτελέσει κάποια στιγμή την αποστολή, που είχε ανατεθεί στο Α/Τ ΛΟΓΧΗ (D 56) στην ελληνοτουρκική κρίση τον Μάρτιο του 1987…
Μοιραστείτε το άρθρο
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Χρόνος ανάγνωσης: 0,2 λεπτά
Πηγές του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας ανέφεραν σχετικά με ισχυρισμούς πηγών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Τουρκίας ότι ουδείς «σεβασμός» επεδείχθη ή θα επιδειχθεί στο μέλλον από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε παράνομες ενέργειες της Τουρκίας στη νομίμως οριοθετημένη ζώνη Ελλάδας – Αιγύπτου, όπως το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας προβλέπει και επιβάλλει.
Ήταν η οφειλόμενη απάντηση στις διαρροές του Υπουργείου Άμυνας της Τουρκίας για «τουρκική υφαλοκρηπίδα», μαζί με ευχαριστίες προς την Ελλάδα και την Ιταλία «για τη συνεργασία και τον σεβασμό που έδειξαν στην περιοχή θαλάσσιας δικαιοδοσίας μας», εννοώντας ευθέως ότι Ελλάδα και Ιταλία «τρόμαξαν» από την παρουσία 5 τουρκικών πολεμικών πλοίων κοντά στην Κάσο, γύρω από το ιταλικό σκάφος «IEVOLI RELUME», που ασχολείται με το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου (GSI – Great Sea Interconnector), ενός έργου που χρηματοδοτείται από την ΕΕ, στηρίζεται θερμά από τις ΗΠΑ και εκτελεί για λογαριασμό του ελληνικού ΑΔΜΗΕ η γαλλική εταιρεία NEXANS, με υπεργολάβο το ιταλικό πλοίο.
Προφανώς, ξεχνούν οι κακοί μας γείτονες τι συνέβη σε παρόμοια αμφισβήτησή τους στην ίδια περιοχή, ακριβώς πριν 4 χρόνια, όταν η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ (F 451) «σεβάστηκε» αναλόγως την πιο σύγχρονη τουρκική Φ/Γ KEMAL REIS (F 247) και την έστειλε για μερικούς μήνες στο ναυπηγείο, όπως αποκαλύπτει η γνωστή φωτογραφία-ντοκουμέντο που αναδημοσιεύουμε.
Για ιστορικούς λόγους επισημαίνουμε ότι την τοπική επιχειρησιακή διοίκηση των ελληνικών πλοίων στην περιοχή της Κάσου κατά το τελευταίο περιστατικό τουρκικής αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων είχε η Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (F 466), ο «κακός δαίμονας» των Τούρκων, η οποία σε ανάλογα περιστατικά στο παρελθόν είχε επίσης «σεβαστεί» δεόντως τα τουρκικά πολεμικά πλοία.
Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο του 2008 η Τουρκία έστειλε τη Φ/Γ GELIBOLU (F 493) νοτίως του Καστελορίζου με την απειλή να βυθίσει το ερευνητικό σκάφος MED SURVEYOR, που πραγματοποιούσε έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Τότε εμφανίστηκε η Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ, η οποία προειδοποίησε δεόντως τη Φ/Γ GELIBOLU, προστάτευσε το MED SURVEYOR μέχρι να ολοκληρώσει την αποστολή του και στο τέλος στοχοποίησε με το ραντάρ ελέγχου πυρός της την τουρκική Φ/Γ μέχρι αυτή να …αποπλεύσει ανατολικά…
Δέκα χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2018, η Τουρκία επιχείρησε να πάρει τη ρεβάνς, στέλνοντας το ερευνητικό πλοίο BARBAROS στην ίδια περιοχή, με συνοδεία 3 Φρεγάτες και 1 Υποβρύχιο, χωρίς να έχει λάβει σχετική άδεια από την Ελλάδα.
Κατά κακή τους τύχη, πάλι απέναντί στους Τούρκους βρέθηκε η Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ! Ο τότε κυβερνήτης της αγνόησε επιδεικτικά τις απειλές του κυβερνήτη του BARBAROS, που του απαίτησε να απομακρυνθεί από τα …τουρκικά χωρικά ύδατα, και με τους κατάλληλους ελιγμούς έδωσε την εντύπωση στον Τούρκο κυβερνήτη ότι θα εμβολίσει το πλοίο του. Οι πανικόβλητες τουρκικές αντιδράσεις «κράτει τις μηχανές» και «ανάποδα» είχαν ως αποτέλεσμα να γίνουν ένα «κουβάρι» τα ηχοβολιστικά καλώδια του BARBAROS, που τα μάζεψε κακήν-κακώς και αποχώρησε ντροπιασμένος από το πεδίο.
Για την ιστορία, και πάλι για κακή τύχη των Τούρκων, εκτός της Κ/Φ ΑΗΤΤΗΤΟΣ (P 268) και ενός Περιπολικού Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του ΛΣ που αντιμετώπισαν, μαζί με τη Φ/Γ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ το πρόσφατο περιστατικό στην Κάσο, ακολουθούσε σε δεύτερο επίπεδο η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ, προερχόμενη από άσκηση PASSEX με τη SNMG-2 του NATO! Μαζί και με άλλες μονάδες του ΠΝ, είτε «αγκιστρωμένες», είτε «αναερόβιες»…
Ίσως να “είναι γραμμένο” για τη Φ/Γ ΝΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ να εκτελέσει κάποια στιγμή την αποστολή, που είχε ανατεθεί στο Α/Τ ΛΟΓΧΗ (D 56) στην ελληνοτουρκική κρίση τον Μάρτιο του 1987…
Μοιραστείτε το άρθρο
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ