Published On: 27 Απριλίου, 2025/Categories: TOP, ΕΛΛΑΔΑ, ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ/Tags: , /

Χρόνος ανάγνωσης: 0 λεπτά

Σχετικά με χθεσινό δημοσίευμα αλλά και με σημερινές αναδημοσιεύσεις αυτού που αφορά τον επανάπλου της Φ/Γ ΥΔΡΑ από την επιχείρηση «ASPIDES» με τίτλο «Άφησαν για 4 ημέρες τη Φρεγάτα ΥΔΡΑ, χωρίς πετρέλαιο σε λιμάνι της Αιγύπτου, πληρώσαμε και 150.000 ευρώ πρόστιμο», πηγές του ΓΕΝ διευκρίνισαν τα εξής:

«Περί τα 147.000 ευρώ κοστίζει η διέλευση της διώρυγας του Σουέζ για πολεμικό πλοίο αυτού του μεγέθους και χαρακτηριστικών  (διαστάσεων και εκτοπίσματος). Συνεπώς, το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο κόστος διέλευσης και όχι σε κάποια «ποινή» (penalty) και καταβάλλεται από όλα τα πλοία που εκτελούν διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Όσον αφορά την καθυστέρηση του ανεφοδιασμού της Φ/Γ ΥΔΡΑ στο λιμάνι της Αιγύπτου όπου είχε καταπλεύσει κατά την επιστροφή της, περατωμένης της αποστολής της από την επιχείρηση «ASPIDES», οφείλεται σε διαδικαστικά ζητήματα, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιήθηκε το Μνημόνιο Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα ανεφοδιασμών Πολεμικών Πλοίων.

Το Πολεμικό Ναυτικό ανεφοδιάστηκε απευθείας από το αντίστοιχο Αιγυπτιακό Ναυτικό, χωρίς μεσάζοντες, εξοικονομώντας από αυτή τη διαδικασία το ποσό των 80.000 ευρώ περίπου. Το μόνο «penalty» (της τάξης των 7.000 ευρώ) στην όλη κίνηση ήταν λόγω καθυστέρησης του ανωτέρω πλοίου (λόγω καιρικών συνθηκών και ταχύτητας) να μπει στην προβλεπόμενη σειρά του convoy, που του είχε δοθεί από τις αρμόδιες αρχές για να διέλθει από την εν λόγω διώρυγα εντός συγκεκριμένου χρονικού παραθύρου, ποσό που είναι πολύ μικρότερο από τα 80.000 ευρώ που εξοικονομήθηκαν».

Μοιραστείτε το άρθρο
Published On: 27 Απριλίου, 2025/Categories: TOP, ΕΛΛΑΔΑ, ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ/Tags: , /

Χρόνος ανάγνωσης: 0 λεπτά

Σχετικά με χθεσινό δημοσίευμα αλλά και με σημερινές αναδημοσιεύσεις αυτού που αφορά τον επανάπλου της Φ/Γ ΥΔΡΑ από την επιχείρηση «ASPIDES» με τίτλο «Άφησαν για 4 ημέρες τη Φρεγάτα ΥΔΡΑ, χωρίς πετρέλαιο σε λιμάνι της Αιγύπτου, πληρώσαμε και 150.000 ευρώ πρόστιμο», πηγές του ΓΕΝ διευκρίνισαν τα εξής:

«Περί τα 147.000 ευρώ κοστίζει η διέλευση της διώρυγας του Σουέζ για πολεμικό πλοίο αυτού του μεγέθους και χαρακτηριστικών  (διαστάσεων και εκτοπίσματος). Συνεπώς, το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο κόστος διέλευσης και όχι σε κάποια «ποινή» (penalty) και καταβάλλεται από όλα τα πλοία που εκτελούν διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Όσον αφορά την καθυστέρηση του ανεφοδιασμού της Φ/Γ ΥΔΡΑ στο λιμάνι της Αιγύπτου όπου είχε καταπλεύσει κατά την επιστροφή της, περατωμένης της αποστολής της από την επιχείρηση «ASPIDES», οφείλεται σε διαδικαστικά ζητήματα, καθώς για πρώτη φορά ενεργοποιήθηκε το Μνημόνιο Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών σε θέματα ανεφοδιασμών Πολεμικών Πλοίων.

Το Πολεμικό Ναυτικό ανεφοδιάστηκε απευθείας από το αντίστοιχο Αιγυπτιακό Ναυτικό, χωρίς μεσάζοντες, εξοικονομώντας από αυτή τη διαδικασία το ποσό των 80.000 ευρώ περίπου. Το μόνο «penalty» (της τάξης των 7.000 ευρώ) στην όλη κίνηση ήταν λόγω καθυστέρησης του ανωτέρω πλοίου (λόγω καιρικών συνθηκών και ταχύτητας) να μπει στην προβλεπόμενη σειρά του convoy, που του είχε δοθεί από τις αρμόδιες αρχές για να διέλθει από την εν λόγω διώρυγα εντός συγκεκριμένου χρονικού παραθύρου, ποσό που είναι πολύ μικρότερο από τα 80.000 ευρώ που εξοικονομήθηκαν».

Μοιραστείτε το άρθρο