Χρόνος ανάγνωσης: 0,2 λεπτά
Με δύο μήνες καθυστέρηση από την αρχικά προγραμματισμένη, αλλά τελικά αναβληθείσα, πρώτη πτήση του, το τουρκικής σχεδίασης μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς KAAN πραγματοποίησε την παρθενική πτήση του στις 21 Φεβρουαρίου 2024 από την Αεροπορική Βάση Murted, 35 χλμ βορειοδυτικά της Άγκυρας.
Το KAAN της Turkish Aerospace Industries (TAI) συνοδευόταν στη σύντομη πτήση του, διάρκειας 13 λεπτών, σε μέγιστο ύψος 8.000 ποδών και με μέγιστη ταχύτητα 230 κόμβων, από δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16, και προσγειώθηκε ομαλά με τη χρήση αλεξιπτώτου ανάσχεσης.
Αν και ο τουρκικός προγραμματισμός θέλει επιχειρησιακό το KAAN κάπου μετά το 2030, οι οιωνοί δεν είναι αίσιοι για την παραγωγή του. Το πρωτότυπο πέταξε με δανεικούς αμερικανικούς κινητήρες F110-GE-129 από F-16, ενώ οι τουρκικοί κινητήρες, που σχεδιάζονται τώρα σε συνεργασία με τη βρετανική Rolls Royce, είναι άγνωστο αν και πότε θα παραχθούν.
Τα δεδομένα είναι ακόμη πιο δύσκολα για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή των ηλεκτρονικών συστημάτων και την πιστοποίηση των όπλων, που θα φέρει το KAAN. Συνολικά, αν σκεφτεί κανείς ότι η παράδοση του πρώτου επιχειρησιακού F-35 απαίτησε 9 χρόνια δοκιμών μετά την πρώτη πτήση του πρωτοτύπου του, τότε η αντίστοιχη παράδοση του πρώτου επιχειρησιακού KAAN φαντάζει μέχρι και αδύνατη.
Τέλος, σημαντικό είναι το πρόβλημα της χρηματοδότησης και της εμπορικής αξιοποίησης του KAAN. Οι ΗΠΑ, η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, χρειάστηκε τη συγχρηματοδότηση της Ιταλίας, της Ολλανδίας, της Δανίας, της Νορβηγίας, του Καναδά, της Αυστραλίας και της Τουρκίας, για να πετύχει την ανάπτυξη του F-35. Αντίθετα, μόνη της η τουρκική παραπαίουσα οικονομία δεν φαίνεται ικανή να ανταπεξέλθει σε ένα μαχητικό αεροσκάφος της ίδιας 5ης γενιάς με το F-35.
Επιπλέον, το F-35 έχει εξασφαλίσει γιγαντιαίες παραγγελίες 2.065 αεροσκαφών για την Πολεμική Αεροπορία, την Αεροπορία Ναυτικού και την Αεροπορία Πεζοναυτών των ΗΠΑ, αλλά και εξαγωγές 1.071 αεροσκαφών σε 16 χώρες! Αντίθετα, η Τουρκία έχει απλά καταγράψει το αρχικό ενδιαφέρον της Ουκρανίας, του Αζερμπαϊτζάν και του Πακιστάν.
Μοιραστείτε το άρθρο
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Χρόνος ανάγνωσης: 0,2 λεπτά
Με δύο μήνες καθυστέρηση από την αρχικά προγραμματισμένη, αλλά τελικά αναβληθείσα, πρώτη πτήση του, το τουρκικής σχεδίασης μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς KAAN πραγματοποίησε την παρθενική πτήση του στις 21 Φεβρουαρίου 2024 από την Αεροπορική Βάση Murted, 35 χλμ βορειοδυτικά της Άγκυρας.
Το KAAN της Turkish Aerospace Industries (TAI) συνοδευόταν στη σύντομη πτήση του, διάρκειας 13 λεπτών, σε μέγιστο ύψος 8.000 ποδών και με μέγιστη ταχύτητα 230 κόμβων, από δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16, και προσγειώθηκε ομαλά με τη χρήση αλεξιπτώτου ανάσχεσης.
Αν και ο τουρκικός προγραμματισμός θέλει επιχειρησιακό το KAAN κάπου μετά το 2030, οι οιωνοί δεν είναι αίσιοι για την παραγωγή του. Το πρωτότυπο πέταξε με δανεικούς αμερικανικούς κινητήρες F110-GE-129 από F-16, ενώ οι τουρκικοί κινητήρες, που σχεδιάζονται τώρα σε συνεργασία με τη βρετανική Rolls Royce, είναι άγνωστο αν και πότε θα παραχθούν.
Τα δεδομένα είναι ακόμη πιο δύσκολα για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή των ηλεκτρονικών συστημάτων και την πιστοποίηση των όπλων, που θα φέρει το KAAN. Συνολικά, αν σκεφτεί κανείς ότι η παράδοση του πρώτου επιχειρησιακού F-35 απαίτησε 9 χρόνια δοκιμών μετά την πρώτη πτήση του πρωτοτύπου του, τότε η αντίστοιχη παράδοση του πρώτου επιχειρησιακού KAAN φαντάζει μέχρι και αδύνατη.
Τέλος, σημαντικό είναι το πρόβλημα της χρηματοδότησης και της εμπορικής αξιοποίησης του KAAN. Οι ΗΠΑ, η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, χρειάστηκε τη συγχρηματοδότηση της Ιταλίας, της Ολλανδίας, της Δανίας, της Νορβηγίας, του Καναδά, της Αυστραλίας και της Τουρκίας, για να πετύχει την ανάπτυξη του F-35. Αντίθετα, μόνη της η τουρκική παραπαίουσα οικονομία δεν φαίνεται ικανή να ανταπεξέλθει σε ένα μαχητικό αεροσκάφος της ίδιας 5ης γενιάς με το F-35.
Επιπλέον, το F-35 έχει εξασφαλίσει γιγαντιαίες παραγγελίες 2.065 αεροσκαφών για την Πολεμική Αεροπορία, την Αεροπορία Ναυτικού και την Αεροπορία Πεζοναυτών των ΗΠΑ, αλλά και εξαγωγές 1.071 αεροσκαφών σε 16 χώρες! Αντίθετα, η Τουρκία έχει απλά καταγράψει το αρχικό ενδιαφέρον της Ουκρανίας, του Αζερμπαϊτζάν και του Πακιστάν.
Μοιραστείτε το άρθρο
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ