Published On: 27 Αυγούστου, 2025/Categories: TOP, ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ/Tags: /

Χρόνος ανάγνωσης: 0,1 λεπτά

Φρικτά μόνη εξακολουθεί και παραμένει η Τουρκία στο ζήτημα της χρηματοδότησης του μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς KAAN που σχεδιάζει, παρά τα μεγάλα παχιά λόγια του Προέδρου Ερντογάν.

Σύμφωνα με πρόσφατη τουρκική ανακοίνωση, η Τουρκία ενέκρινε τη συμμετοχή της Αιγύπτου στο πρόγραμμα KAAN ως συμπαραγωγό και κατασκευαστή, με την υπογραφή MoU να αναμένεται έως το τέλος του 2025. Περισσότερες λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές, ούτε η αιγυπτιακή πλευρά έχει ανακοινώσει κάτι, με αποτέλεσμα να δοκιμάζεται η αλήθεια της τουρκικής «έγκρισης». Πέραν αυτού, ουδείς χρηματοδότης διακρίνεται στον χλωμό τουρκικό ορίζοντα…

Αλλά και από εμπορική αξιοποίηση, το KAAN παραμένει εξαιρετικά …φτωχό. Μόλις πριν σχεδόν ένα μήνα, η Ινδονησία υπέγραψε συμφωνία με την τουρκική κατασκευάστρια εταιρεία TAI για την αγορά 48 KAAN, ύψους περίπου 10 δισ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογικής συνεργασίας και μεταφοράς τεχνογνωσίας. Το ανά αεροσκάφος κόστος του KAAN είναι κατά 5% ακριβότερο από το πιο προηγμένο μαχητικό αεροσκάφος του κόσμου F-35… Αυτή είναι και η μοναδική παραγγελία για το «καύχημα» του Τούρκου Προέδρου.

Από κει και πέρα, το …χάος. Το καλοκαίρι του 2023, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αμυντικής Βιομηχανίας (IDEF) στην Κωνσταντινούπολη, υπογράφηκε πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Άμυνας του Αζερμπαϊτζάν και της TAI για την κοινή ανάπτυξη και παραγωγή μερών του KAAN, αλλά από τότε «σιγή ιχθύος»…

Τέλος, υπάρχει και το Πακιστάν, για το οποίο υπάρχουν επανειλημμένες αναφορές των τουρκικών ΜΜΕ και του Τούρκου Υπουργού Άμυνας για συζητήσεις και πιθανή κοινή παραγωγή KAAN, αλλά ποτέ το Πακιστάν δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα!

Για σύγκριση, οι ΗΠΑ, η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, χρειάστηκε τη συγχρηματοδότηση της Ιταλίας, της Ολλανδίας, της Δανίας, της Νορβηγίας, του Καναδά, της Αυστραλίας και της Τουρκίας, για να πετύχει την ανάπτυξη του F-35!

Επιπλέον, η παράδοση του πρώτου επιχειρησιακού F-35 απαίτησε 9 χρόνια δοκιμών μετά την πρώτη πτήση του πρωτοτύπου του, και αφού ήδη είχε εξασφαλιστεί η πλήρης χρηματοδότηση όλων των συμπαραγωγών χωρών!

Μοιραστείτε το άρθρο
Published On: 27 Αυγούστου, 2025/Categories: TOP, ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ/Tags: /

Χρόνος ανάγνωσης: 0,1 λεπτά

Φρικτά μόνη εξακολουθεί και παραμένει η Τουρκία στο ζήτημα της χρηματοδότησης του μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς KAAN που σχεδιάζει, παρά τα μεγάλα παχιά λόγια του Προέδρου Ερντογάν.

Σύμφωνα με πρόσφατη τουρκική ανακοίνωση, η Τουρκία ενέκρινε τη συμμετοχή της Αιγύπτου στο πρόγραμμα KAAN ως συμπαραγωγό και κατασκευαστή, με την υπογραφή MoU να αναμένεται έως το τέλος του 2025. Περισσότερες λεπτομέρειες δεν έχουν γίνει γνωστές, ούτε η αιγυπτιακή πλευρά έχει ανακοινώσει κάτι, με αποτέλεσμα να δοκιμάζεται η αλήθεια της τουρκικής «έγκρισης». Πέραν αυτού, ουδείς χρηματοδότης διακρίνεται στον χλωμό τουρκικό ορίζοντα…

Αλλά και από εμπορική αξιοποίηση, το KAAN παραμένει εξαιρετικά …φτωχό. Μόλις πριν σχεδόν ένα μήνα, η Ινδονησία υπέγραψε συμφωνία με την τουρκική κατασκευάστρια εταιρεία TAI για την αγορά 48 KAAN, ύψους περίπου 10 δισ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογικής συνεργασίας και μεταφοράς τεχνογνωσίας. Το ανά αεροσκάφος κόστος του KAAN είναι κατά 5% ακριβότερο από το πιο προηγμένο μαχητικό αεροσκάφος του κόσμου F-35… Αυτή είναι και η μοναδική παραγγελία για το «καύχημα» του Τούρκου Προέδρου.

Από κει και πέρα, το …χάος. Το καλοκαίρι του 2023, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αμυντικής Βιομηχανίας (IDEF) στην Κωνσταντινούπολη, υπογράφηκε πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Άμυνας του Αζερμπαϊτζάν και της TAI για την κοινή ανάπτυξη και παραγωγή μερών του KAAN, αλλά από τότε «σιγή ιχθύος»…

Τέλος, υπάρχει και το Πακιστάν, για το οποίο υπάρχουν επανειλημμένες αναφορές των τουρκικών ΜΜΕ και του Τούρκου Υπουργού Άμυνας για συζητήσεις και πιθανή κοινή παραγωγή KAAN, αλλά ποτέ το Πακιστάν δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα!

Για σύγκριση, οι ΗΠΑ, η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, χρειάστηκε τη συγχρηματοδότηση της Ιταλίας, της Ολλανδίας, της Δανίας, της Νορβηγίας, του Καναδά, της Αυστραλίας και της Τουρκίας, για να πετύχει την ανάπτυξη του F-35!

Επιπλέον, η παράδοση του πρώτου επιχειρησιακού F-35 απαίτησε 9 χρόνια δοκιμών μετά την πρώτη πτήση του πρωτοτύπου του, και αφού ήδη είχε εξασφαλιστεί η πλήρης χρηματοδότηση όλων των συμπαραγωγών χωρών!

Μοιραστείτε το άρθρο